Kiralık Fotoğraf Makinesi
  • KiralıkEkipmanlar
  • SatılıkEkipmanlar

Fotoğraflar üzerinde fotoğraf işleme programları ile yapılan değişikliklere dijital manipülasyon deniliyor. Ancak fotoğraf üzerinde yaptığımız renk, ışık, kontrast gibi ayarlar manipülasyon olarak kabul edilmiyor. Manipülasyon yapılan fotoğraf, gerçeküstü bir görüntüye sahip oluyor ve ilk hali ile son hali arasında ortaya çıkan fark büyük oluyor. Bu değişimi birden çok fotoğrafı üst üste bindirerek ya da fotoğraf üzerinde yaratıcı deformasyonlar yaparak gerçekleştirebiliyoruz. Eğer üst üste fotoğraf bindirerek bir manipülasyon çalışması yapacaksak başarılı bir sonuç için birbirleri ile renk, ışık, perspektif ve çözünürlük uyumları olmalarına özen göstermemiz gerekiyor. 

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle manipüle edilmiş fotoğraflar karşımıza sıklıkla çıkıyor. Artık telefonumuza yükleyeceğimiz yazılımlarla bile bunu belli bir oranda yapmamız mümkün oluyor. Photoshop kesinlikle piyasadaki en iyi fotoğraf düzenleme uygulamasıdır. Eğer kullanmasını iyi biliyorsak zihinlerimizin hayal edebileceği her şeyi yaratmamızı sağlar. Yeni fikirleri hayal etmek çok eğlenceli olabilir, ancak bu fikirleri uygulamak oldukça zorlayıcı olabilir. Bu yazımızda size bir manipülasyon örneğini adım adım nasıl yapacağınızı anlatacağız. 

Photoshopta Doğaüstü Bir İnsan Efekti Oluşturmak

Kullanılacak Öğeler

  1. Karakter
  2. Gökyüzü
  3. Meteorlar
  4. Işık
  5. Saçılma efektli görüntüler

1.Adım

step1.jpg

Adobe Photoshop'ta yeni bir belge oluşturarak başlayalım. Tercih ettiğiniz belgenin boyutunu seçin, ancak şeffaf bir arka planla dikey bir biçimde tutmaya çalışın.

2. Adım

step2.jpg
Ardından, arka plan olarak kullanabileceğiniz bulutlu bir gökyüzünün iyi bir stok görüntüsünü bulun. İstediğiniz arka planı oluşturmak için birkaç bulutlu resimi iç içe geçirerek örnekteki gibi yapabilirsiniz. Bulutların, ekleyeceğiniz diğer öğelerle uyacak nihai bir atmosfer için yeterince "karanlık" olduğundan emin olun.

3.Adım

step3.jpg
Bir sonraki adım çok önemli, çünkü bütün parçanızın odak noktası olacak karakteri seçmeniz gerekecek. Bunu yapmak için SXC, Fotolia, iStock gibi web sitelerine girin ve güçlü bir duygu uyandıran bir modeli seçin. Tasarımınızın ana odak noktası olacağı ve nihai sonucunda önemli bir rol oynayacağından, size gerçekten ilham veren bir karakter seçtiğinizden emin olun. Seçtikten sonra kalemi (P) kullanarak karakteri dikkatli bir şekilde kesin ve resmin ortasına hafifçe kaydırılmış olarak yerleştirin.

4.Adım

step4.jpg
Ardından, eğitsel araçlarda bulunan "Parçacıklar" şeklinde silgi aracı (E) kullanarak karakterin bacaklarını resimdeki gibi hafifçe silin.

5.Adım

step5.jpg
Şimdi, seçtiğiniz karakterin renklerini değiştirmek istiyorsanız, kement aracını (L) alıp karakterinizdeki renk değiştirmeniz gereken yerleri seçili alan yapın. Daha sonra, katmanlar sekmesinde yer alan siyah beyaz halkayı tıklayarak bir dolgu veya ayarlama katmanı oluşturun. Söz konusu sekmede size en uygun yöntemi seçebilirsiniz. Gradient Map katmanı ve Seçici Renk katmanı ile renkleri değiştirmenizi öneririz. Bir ipucu: floresan renklerden kaçının ve arka planınızın renklerine benzeyen renkleri seçin.

6.Adım

step6.jpg
Fırça aracınızı alıp "Saçılmalar" şekli ile, başka bir katmanda, resmin üst kısmında ve alt katmanında örnekte görüldüğü gibi şekiller oluşturun. Parçalanmanın istenen etkisini yaratmak için karakterinizde bulunan renk ve tonları kullanmak önemlidir.

7.Adım

step7.jpg
Karakterinizde daha ilginç ve doğaüstü izlenim yaratmanın birçok yolu vardır. Örnekte; genelde kollarına, boynuna ve yüzüne yoğun kırmızı damarlar çizilmiş, tırnakları uzatılmış, gözleri ve ağzı "Yumuşak Işık" a ayarlanmış ve küçük bir siyah fırça ile biraz karartmak tercih edilmiş.

8.Adım

step8.jpg
Burada, karakterin aksesuarın gücü nedeniyle uçtuğunu düşündürmesi için ileriki aşamalarda doğaüstü bir görünüme sahip olacak bir kolye yaratılmış. Size yapacağınız manipülasyonlar için bir örnek bu yalnızca. Bu ufak tefek eklemeler küçük bir fırça ile bir grafik tableti kullanarak yapılabilir.

9.Adım

step9.jpg
Bu adımda kolyeye doğaüstü bir görünüm kazandıracak. Bunun için, kolyeden yayılan "güç dalgaları" yaratmanız gerekecek. Başka bir katmanda, kolye üzerine yumuşak bir yuvarlak fırça kullanarak beyaz bir alan uygulayın ve ardından daha yumuşak bir yuvarlak şekle getirin. Daha sonra bu beyaz alanın ortasını silin. Bittiğinde katmana "çift tıklayın", "Katman Stili" kutusunu açın ve veriyi resimde gösterildiği gibi girin. Bütün bunları yaptıktan sonra, katmanı (Command / Ctrl + J)ile  iki kez çoğaltın ve ikinci katmanı bir öncekinden daha büyük yapın. Unutmayın, dalga kolyeden uzaklaştıkça, o kadar çok saydam ve daha az opak olacaktır.

10.Adım

step10.jpg
Kolye üzerindeki çalışmayı tamamlamak için, öğretici araçlarda bulunan "Işık" başlıklı şekilleri seçin, fırçanızı seçin (B) ve başka bir katmanda kolyeden çıkan beyaz bir "ışık demeti" efekti oluşturun.

11.Adım

step11.jpg

Aynı fırça şekilleri ile, resimde gösterildiği gibi modelin gövdesinden çıkan beyaz "ışık kirişi" efekti oluşturun. Bu etki, karakterinizin parçalanırken bir çeşit doğaüstü gücü serbest bıraktığı izlenimini verecektir.

12.Adım

step12.jpg
Karakterle ilgili çalışmaların tamamı tamamlandığına göre arka plandaki atmosfer üzerinde biraz daha çalışmanız gerekecek. Doldurma veya düzenleme katmanı ile katmanlar sekmesinin altındaki renkleri koyulaştırın ve onları karakterinizin renklerine yaklaştırın. Yine bunu yapmanın birkaç farklı yolu var, Degrade Haritası katmanı ve Seçmeli Renk katmanı ile bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

13.Adım

step13.jpg
Daha sonra sahneye üstten inen meteorları ekleyerek bir şeyler yap. Öğretici varlıklarda(tutorial assets) bir paket göktaşı bulacaksınız :) Onlardan birini resmin etrafına teker teker yerleştirin, boyutlarının büyüklü küçüklü şekilde değiştirin ve renklerinin atmosfere benzer olduğundan emin olun.

14.Adım

step14.jpg
Bir sonraki adımda, bulanıklaştırma aracını kullanarak meteoritlerin yakın veya uzak görünmelerini sağlayacaksınız. Karakterinizle aynı mesafede olacak olanlara dokunmamalısınız. Temel olarak, bir göktaşı modelden ne kadar uzak olursa, bulanıklık o kadar büyük olur.

15.Adım

step15.jpg
Şimdi, Smudge aracını% 5 ila 10'luk bir kuvvetle kullanın ve bunları bir hız efekti vermek için alttan üste küçük hareketler yaparak meteorların her birine uygulayın.

16.Adım

step16.jpg
Karakterinizin vücudunun üstünden gelen bir ışık kaynağı oluşturmak için 10. ve 11. adımlarda kullanılanla aynı "Işık" şeklindeki beyaz bir fırça aracını (B) alın. Yukarıdan gelen ışınların bu ışık şekillerinden daha yoğun olması önemli çünkü karakterinizin gövdesini kaplayacak. Daha büyük ve güçlü görünmesi için ışın hareketlerini takip eden çeşitli küçük şekiller de çizebilirsiniz.

17.Adım

step17.jpg
Bir önceki adımınızı tamamladıktan sonra karakterinizi iyileştirmek için o katmana geri dönün. Karakterinizin vücudunun üst kısmından gelen yeni ışık kaynağının gövde ve yüz bölgesinde yansımasını güçlendirmek için "Yerleşim" moduna ayarlanmış yumuşak, yuvarlak bir beyaz fırça kullanmanız ve o şekilde arttırmanız gerekir.

18.Adım

step18.jpg
Şimdi tekrar modelinizin gövdesinin etrafından geçen bazı ışık efektleri çizin, böylece sahne içerisinde daha iyi entegre edilebilir ve daha fazla güç ile çevrelenmiş gözükebilir.

19.Adım

step19.jpg

Modelin istediğiniz şekilde parçalanma hissi oluşturmadığını fark ederseniz, daima "Parçacıklar" ekleyebilirsiniz.

20.Adım

manipu-lasyon-1.jpg

Manipülasyonu sonlandırmak için daha önce kullandığınız tekniklerle renkleri, kontrastı ve hatta parlak alanları yoğunlaştırabilirsiniz. Temel olarak, bu adım son kişisel dokunuşunuzu yapacağınız yerdir! Dosyanızın bittiğini bittiğinizi düşünüyorsanız, son görüntüyü çoğaltarak  Filtre> Keskinleştirme> Keskinleştir'e giderek daha iyi genel bir kalite elde edebilmek için bir netlik filtresi kullanarak çalışmanızı tamamlayabilirsiniz. 

Kaynak: https://design.tutsplus.com

Paylaş!

Benzer Blog Yazıları

19.10.2018 14:55:38