Kiralık Fotoğraf Makinesi
  • KiralıkEkipmanlar
  • SatılıkEkipmanlar

Fotoğraf çekmek mi sosyal medyayı etkiledi yoksa sosyal medya mı fotoğraf çekmeyi etkiledi? Bunu sabaha kadar tartışmak mümkün. Fakat tek bir gerçek var ki ikisi de birbirini her şekilde etkiliyor. İşte fotoğraf çekiminde sosyal medyanın etkili olduğunu gösteren 9 neden:

Hangi Sosyal Medya Hesabı?

Öncelikle kullandığınız her sosyal medya mecrası için ayrı tarzda fotoğraf paylaşmanız yeterince etkili değil. Instagram'ın da Twitter'ın da Facebook'un da kendine özgü fotoğraf içerikleri olmalı ki kendi yolunuzu bulabilesiniz.

Bireysel Hesap mı Kurumsal mı?

Kullandığınız hesabın kime ait olduğu da bir o kadar önemli. Eğer kurumsal bir hesap için fotoğraf paylaşıyorsanız, her görsel için iki kez düşünmeniz gerekir. Örneğin bireysel hesaplar da kendi tatil fotoğraflarınızı paylaşmak için çok düşünmezsiniz. Ama kurumsal bir hesapta ciddi bir fotoğraf için bile önem göstermeniz lazım.

Takipçi Profili

Sizin kullandığınız hesabın kime olduğuyla birlikte takipçi kitleniz de bir o kadar önemli. Sizi takip eden insanlara ne tarzda fotoğraflar hitap ediyor, takipçileriniz nelerden hoşlanıyor? Bazen çok güzel fotoğraflar paylaşıyor olabilirsiniz ama takipçileriniz bundan farklı anlamlar çıkartabilir ya da hoşlarına gitmeyebilir.

Gündeme Göre

Fotoğrafları seçerken ülke gündemi de sosyal medya açısından önemli bir nokta haline gelmeye başladı. Yani ülkede kaos ortamı varken siz eğlence fotoğrafı paylaşırsanız, kim olursanız olun tepki çekiyorsunuz. Bu sadece ünlülerin başına geliyor zannetmeyin. Emin olun sizin takipçilerinizden de tepki gelecektir.

Cinsiyet

Her ne kadar "sosyal medyada cinsiyet olmaz" mantığı düşünülse de hala bu ayrımın olduğu bir çağda yaşıyoruz ve her cinsel tercih için ayrı fotoğraf paylaşımı söz konusu. Kadınsanız her zaman kendi fotoğraflarınız daha ön plana çıkıyor, erkekseniz ne kadar eğlence fotoğrafı paylaşırsanız o kadar iyi, eşcinsel ya da aseksüelseniz zaten her paylaştığınıza tepki alacaksınız.

Amaç

Sosyal medyada fotoğraf paylaşırken neyi amaçladığınız da çok önemli. Fotoğraflarınızın çok beğeni almasını mı istiyorsunuz, mesaj mı vermeye çalışıyorsunuz yoksa sadece insanlar fotoğraflarınızı görsün mü istiyorsunuz? Buna karar vermeniz ve mutlaka amacınızı doğru oturtarak görselinizi paylaşmanız gerekiyor.

Konsept

Hangi mecrayı kullanırsanız kullanın fotoğrafınızın bir konsepti mutlaka olmalı. Manzara fotoğrafı mı paylaşacaksınız? Ve vapurda mısınız? O martı orda gözükecek. O deniz köpürecek. Kendi fotoğrafınızı mı paylaşıyorsunuz? En güzel çıktığınız profilden alalım selfie'leri. Kızlara not: O dudaklar artık büzülmesin.

Kadraj

Kadraj sosyal medyada çok önemli. Facebook için kalabalık aileli geniş plan fotoğraflar her zaman tercih sebebi. Twitter için daha çok cool gözüktüğünüz yazılarınızla uyumlu, Instagram içinse en güzel olduğunuz, en kaliteli görseller önemli.

Renkler

Sosyal medyanın renkleriyle görselin renkleri her zaman önemlidir. Ülkenin gündeminden midir insanların ruh halinden midir bilinmez siyah beyaz fotoğraflar bir hayli ilgi görüyor. E tabi sosyal medya profillerini karanlığa boğmaya da gerek yok. Efektleri kullanarak canlandırdığınız fotoğraflar da profillerinizi ön plana çıkarır.

 

Paylaş!

Benzer Blog Yazıları

19.10.2018 14:24:19